VU mokslininkai parengė rekomendacijas mokykloms ir švietimo politikams

Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos užsakymu VU mokslininkai atliko tyrimą, kurio pagrindu parengė rekomendacijas, kaip efektyviai reorganizuoti ugdymo procesą visuotinės krizės akivaizdoje.


Mokslininkų parengtos rekomendacijos yra skirtos mokyklų bendruomenėms (administracijos atstovams, mokytojams, mokinių tėvams ir patiems mokiniams) bei už vaikų ir paauglių švietimą atsakingiems politikams.

Tyrime dalyvavo daugiau nei 30 mokyklų ir per 3 tūkstančius jų bendruomenių narių, iš jų kone 1,5 tūkstančio 5-12 klasių moksleivių, beveik 1 tūkstantis tėvų, daugiau nei pusė tūkstančio pedagogų ir pusė šimto administracijos darbuotojų. Gilinantis į mokyklų bendruomenių savijautą karantino metu atskleista, jog pusė 9–12 klasių mokinių (49 proc.) 2021 m. pavasarį, kai mokėsi nuotoliniu būdu, patyrė didelį psichologinį distresą. Emociškai išsekę ir pavargę tuo metu jautėsi ir kone trečdalis pedagogų, beveik ketvirtadaliui jų nebepakako energijos šeimai ir draugams.


Daugiau tyrimo įžvalgų rasite čia: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/svietimas/mokslines-izvalgos-apie-bendruomeniskumo-itaka-mokytoju-ir-mokiniu-psichologinei-gerovei-233-1623910?copied

Projektą finansavo Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-8) pagal sutartį su Lietuvos mokslo taryba.